Przykładowe zastosowania taśm treningowych

Przykładowe zastosowania taśm treningowych

Warto przeczytać

Jeśli chcemy popracować nad siłą swoich mięśni, nie musimy od razu odwiedzać siłowni. Wiele nieskomplikowanych, ale korzystnych dla rozwoju całego ciała ćwiczeń możemy wykonać w zaciszu własnego domu. Przykładem takich ćwiczeń mogą być klasyczne przysiady lub pompki. Dodatkowo, jeśli zdecydujemy się na sięgnięcie po tanie akcesoria treningowe tj. taśma do ćwiczeń, ilość możliwych do wykonania ćwiczeń stanie się niepoliczalna. Dysponując odpowiednio dobraną taśmą możemy ćwiczyć praktycznie wszystkie partie naszego ciała, a różnorodność dostępnych ćwiczeń nie pozwoli znudzić się treningiem. A jak dobrać właściwą taśmę gimnastyczną i do czego możemy ją wykorzystać?

Kolor taśmy gimnastycznej ma znaczenie
Współcześnie dostępne taśmy do ćwiczeń w całości wykonane są z lateksu. W zależności od tego, jaką grubość i szerokość ma taśma, czyli od tego, jak dużo lateksu wykorzystano do jej produkcji, zależy wartość oporu, jaki taśma będzie stawiała w czasie ćwiczeń. Aby ułatwić znalezienie taśmy dopasowanej do potrzeb każdego sportowca lub amatora sportu, producenci barwią taśmy na różne kolory. Taśma do ćwiczeń stawiająca największy opór będzie miała zwykle kolor pomarańczowy, a taśma o najmniejszym oporze kolor czerwony. Właściwego wyboru taśmy możemy dokonać także na podstawie oceny jej grubości i szerokości. Największe opory stawiają taśmy szerokie i grube, a najmniejsze taśmy wąskie i cienkie.

Ćwiczenia z taśmą gimnastyczną
Taśmy gimnastyczne to nieodłączny element wyposażania niemal każdej współczesnej sali treningowej, siłowni czy sali fitness. Tego typu sprzęt może być wykorzystywany do ćwiczenia praktycznie wszystkich partii mięśniowych ludzkiego ciała, od obręczy barkowej zaczynając, na mięśniach nóg kończąc. Dla przykładu, pomarańczowa lub niebieska taśma do ćwiczeń (taśmy stawiające największy opór) to sprzęt, który ułatwi nam podciągnie na drążku. Wystarczy przywiązać taśmę do drążka i przed rozpoczęciem podciągania podeprzeć na niej jedną z nóg. Dzięki sprężynowaniu, podciąganie stanie się zdecydowanie łatwiejsze, co może pomóc w początkowym etapie wykonywania tego typu ćwiczeń fizycznych.

Sięgając po taśmy gimnastyczne, bez udziału innych sprzętów treningowych, możemy ćwiczyć nasze bicepsy lub tricepsy, możemy pracować na mięśniami pleców i klatki piersiowej, a także wykonywać całe mnóstwo ćwiczeń na nogi i pośladki. Taśmy do ćwiczeń to doskonały sprzęt m.in. do ćwiczenia mięśni odpowiadających za przywodzenie i odwodzenie nóg. Co ważne, takie ćwiczenia wzmacniają mięśnie, które odpowiadają za stabilizowanie stawów kolanowych, a w pewnym zakresie również stawów biodrowych.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o